Fogyás everydayhealth.com

A legfontosabbak, ha fogyni akarunk

Ha keveset eszel, hízni fogsz! Olvasási idő: 6 perc Túlsúlyos vendégeink közel kétharmada túl keveset eszik — és pont ez az, ami megakadályozza fogyásukat. A divatos kcal-s diétákkal csak rövidtávon veszíthetsz súlyodból.

Ráadásul a leadott kilók nagy része víz és értékes izom.

Hogyan működik az Orlistat fogyókúra?

Ha az ideális fogyókúrás energiaszükségletednél kevesebbet eszel, attól is elbúcsúzhatsz, hogy az így elért súlyodat éveken át megtartsd. Te is rossz úton jársz Legalábbis, ha az eddigi tapasztalatainkat nézzük, akkor biztosan.

fogyás everydayhealth.com

Ennél egyszerűbb dolog a világon nincs: minél kevesebbet eszem, annál gyorsabban fogyok. Amit nem fogyás everydayhealth.com meg, attól nem hízok. Vagyis nagyon sok esetben pont az a probléma, hogy túlságosan kevés a napi energiabevitel, és emiatt nem sikerül az áhított testtömeget elérni.

Te is rossz úton jársz

Az interneten ma már szinte bármelyik honlap megmondja, mennyit egyél. Csak az a bökkenő, hogy ahány honlapon próbálkozol, annyiféle értéket kapsz. Ha esetleg egy kcal körüli energiabeviteli ajánlásba botlasz, akkor azt gondolhatod, hogy az egy túl megengedő diéta, nem is komoly módszer, és azzal nem is lehet fogyni. Tapasztalataink szerint e téves gondolkodás és hozzáállás hátterében az húzódik, hogy hajlamos vagy úgy gondolni a testedre, mint a Mikulás zsákjára.

A legfontosabbak, ha fogyni akarunk

A hiba ott van, hogy ebben a megközelítésben a szervezetedre egy élettelen tárgyként gondolsz, ami csak úgy fogyás everydayhealth.com, mint egy zsák. Pedig ez közel sem igaz! Bármit is szeretnél elérni, akár fogyni, akár tartani a súlyod, fontos megértened, hogy a szervezeted egy nagyon is élő, komplex rendszer. Az anyagcserédet nem tudod átverni A sejtjeinkben működő rengeteg bonyolult, és érdekes bár ez utóbbi nézetünket nem minden körülöttünk élő osztja biokémiai folyamat és reakció tesz élővé téged is.

Ezeknek a reakcióknak az összességét nevezzük anyagcserének. Ha lassú az emésztésed, az sok mindentől lehet, és annak is van számos étrendi vonatkozása, hogy hogyan tudsz a helyzeten javítani.

fogyás everydayhealth.com

De ha az anyagcseréd lassú, akkor az azt jelenti, hogy a szervezeted fokozottan raktározza a zsírt, és a meglévő zsírraktárakat még védi is.

A szervezetednek bármilyen körülmények között az a célja, hogy az életet fenntartsa. Ezért, ha egyre kevesebbet és kevesebbet eszel, tested a rendelkezésre álló minimális tápanyagból is igyekszik a zsírraktárakat növelni.

Már a kis változtatások is nagy eredményt hozhatnak

Vagy legalább a meglévő zsírmennyiséget megtartani. Mert a zsírban van a legtöbb energia, ezért ezt a leggazdaságosabb raktározni és emiatt ez lesz a túlélés záloga. Mielőtt tovább mennénk, még egy dolgot fontos tisztázni: az alapanyagcsere fogalmát.

fogyás everydayhealth.com

Ez azt az energiabevitelt jelenti, ami a létfontosságú életfunkciók fenntartásához szükséges egy 24 órás ágyban fekvés során. Éhezésről vagy koplalásról akkor beszélünk, ha a napi energiabevitel e szint alá csökken.

A hízás egyik oka: túl sokat vagy túl keveset eszel Azzal mindenki tisztában van, hogy a tényleges napi energiaszükségletnél nagyobb mennyiség elfogyasztása fogyás everydayhealth.com vezet. Ilyenkor többet eszel annál, mint amennyit a nap során elhasználsz. De ugyanígy nagy hiba a koplalás. Ha túl kevés az energiabeviteled, akkor a szervezeted csökkenti az anyagcsere energiaigényét, vagyis lassítja azt. A drasztikus energiamegvonás hatására ugyan elindul a testtömeg csökkenése, de nem mindegy, hogy miből fogysz.

Zsírt vagy izmot veszítesz?

Ingyenes 10 remek Samsung SM-AK Galaxy A5 LTE Diéta Alkalmazások letölthető

Ugye neked sem mindegy? Koplalás során nincs elegendő energiaforrás szervezeted számára. Ez a meglévő energiaraktárak köztes anyagcsere termékek, máj- és izomglikogén, gyors kimerüléséhez vezet. A koplalás folytatása esetén, a létfontosságú szervrendszerek agy, központi idegrendszer stb. Az éhezés közben szervezeted a legvégsőkig védi a zsírraktárakat.

fogyás everydayhealth.com

Ezért van az, hogy koplalás esetén izomtömeg-veszteség történik, és a leadott kilóknak csak töredéke megy zsírból. Ha egyáltalán van zsírveszteség. Ezt hívjuk látszatfogyásnak. Ráadásul a csökkenő izomtömeg miatt anyagcseréd tovább lassul, így a fogyás megáll.

Ezért a további súlycsökkenésért még jobban éheztetned kell magad. Ezt az önsanyargatást szerencsére sok esetben csak rövid ideig képes fenntartani az, aki koplalásra adja a fejét. Azonban az ilyen diétákat követően vagy napra akár már fogyás everydayhealth.com is jelentősen megnő az elfogyasztott ételek mennyisége.

Ami egyébként érthető, és természetes reakció, viszont villámgyors visszahízást eredményez. Borítékolható: látszatfogyás után jojó effektus A koplalást tehát gyors visszahízás követi, az anyagcsere teljesen felborul.

Az anyagcserédet nem tudod átverni

Ugyanis egy koplalás során ugyanazok a folyamatok játszódnak le a testedben, mintha tényleg nem lenne elég élelem. Amint ismét van mit enni, a raktárak növelése lesz szervezeted számára az elsődleges feladat. Így biztosítható a túlélés, ha esetleg bekövetkezik egy újabb éhezés. A visszahízás miatt lehet, hogy újra belekezdesz egy energiamegvonáson alapuló diétába, amivel érhetsz el eredményt, de amint egy kicsit is többet eszel, jönnek vissza a kilók. Ha egyáltalán a koplalás még működik a sokadik próbálkozásra.

Ez a klasszikus látszatfogyás és jojó effektus ördögi kettőse. A fogyás everydayhealth.com koplalás fogyás everydayhealth.com visszahízás akár lelki jógi bhajan fogyás megjelenéséhez is vezethet. Egy ilyen helyzetben, azt is hiheted, hogy te vagy az, akinek nincs elég akaratereje és nem elég kitartó. Közben pedig csak arról van szó, hogy a tested vészjeleket küld és végzi fogyás everydayhealth.com dolgát.

Ha örömöd leled abban, hogy pár havonta újra és újra éhezteted és sanyargatod magad az kcal-ás vagy esetleg még ennél is kevesebb energiát tartalmazó étrenddel, akkor hajrá. De ha hosszú távon tartható ideális súlyt szeretnél elérni, az fogyás everydayhealth.com vett életmódváltást igényel. Ennek megtanulására és szervezted megismerésére egyszer kell energiát szánnod.

Hasonlóanyagok